Možnost vrácení zboží

Naším cílem je, abyste byli se svým nákupem spokojeni. Pokud se tak nestane, máte v určitých případech možnost zboží vrátit. Níže najdete přehled, pro koho toto právo platí a jak postupovat.

Kdo může zboží vrátit?

Spotřebitel (fyzická osoba, která nakupuje mimo rámec své podnikatelské činnosti) – má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku (např. přes e-shop) do 14 dnů bez udání důvodu.

Právnické osoby a podnikatelé (OSVČ, firmy, nákup na IČO) – toto právo ze zákona nemají. Vrácení zboží je možné pouze po individuální dohodě s prodávajícím.

Kdy zboží vrátit nelze

Vrácení zboží není možné v těchto případech (dle § 1837 občanského zákoníku):

  • u výrobků vyrobených nebo upravených na zakázku podle požadavků zákazníka,
  • u zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo s krátkou dobou spotřeby,
  • u zboží, které bylo po dodání nevratně smíseno s jiným,
  • u zboží v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání porušen a není hygienicky vhodné jej vrátit.

Podmínky vrácení pro spotřebitele

  • Zboží musí být nepoškozené, neopotřebené, kompletní a pokud možno v původním obalu.
  • Vrácená zásilka musí obsahovat veškeré příslušenství, dokumentaci a doklad o koupi.
  • Zboží je nutné vrátit do 14 dnů od oznámení odstoupení.

Jak postupovat při vrácení

  1. Oznámení odstoupení od smlouvy – do 14 dnů od převzetí nás kontaktujte písemně nebo e-mailem na: obchod@abakron.cz.
  2. Vrácení zboží – zašlete nebo předejte zboží do 14 dnů na adresu určenou prodávajícím.
  3. Náklady na dopravu – hradí zákazník. Pokud využijete našeho přepravce, náklady na odvoz budou odečteny z vracené částky.

Vrácení peněz

  • Peníze vrátíme do 14 dnů od odstoupení, a to stejným způsobem, jakým byly uhrazeny (pokud se nedohodneme jinak).
  • Peníze nebudeme vracet dříve, než obdržíme zboží zpět nebo než prokážete jeho odeslání.
  • Pokud bude zboží poškozené nebo opotřebené, máme právo přiměřeně snížit vracenou částku.

Důležité upozornění

  • Pokud jste se zbožím obdrželi dárek, je nutné jej vrátit spolu s ním.
  • Náklady na původní dopravu zboží se nevrací.
  • Pokud si dopravu zajišťujete u třetí osoby (např. vlastního dopravce), cena této služby vám nebude vrácena.

V případě jakýchkoliv dotazů ohledně vrácení zboží nás neváhejte kontaktovat na e-mailu: obchod@abakron.cz nebo telefonicky. Rádi vám poradíme a pomůžeme.